zaterdag 3 april 2010

Voorjaarsshopping deel 2


Verder ging ik naar de Bijenkorf. Ik wou eigenlijk ook de geuren proberen, die Erik Zwaga op zijn geurengoeroe blog had beschreven – Eaudemoiselle van Givenchy en A Scent Eau Florale van Issey Miyake. Maar helaas zoals gebruikelijk hebben de dames van de Bijenkorf nog nooit over de nieuwe geuren gehoord. Eigenlijk valt mij regelmatig op, dat dames van deze Honingraat vaak niet echt op de hoogte zijn over wat ze verkopen en motivatie daar is ook ver te zoeken. Gelukkig had ik vandaag een mooie uitzondering tegen gekomen – een vriendelijke en enthousiaste medewerkster Diana bij Guerlain stand. Ik kwam er om kennis te maken met de nieuwe Aqua Allegoria – Flora Nymphea. Toen ik het aan de blotter rook, dacht ik eerst – ah, bah, weer zo’n zoete compote met plakkerige fruit en musk. Maar later op mijn huid kwamen er interessante nuancen naar boven – ik was gewoon te ongeduldig. Het is een zachte geur, die begint met de groene noten van “de bloemenwinkel” of een tuin. Daarna komt er een zachte sering met op de achtergrond een honingachtig oranjebloesem. Zacht, niet opdringerig en bloemig met groene accenten – leuk als een voorjaarsgeur.

Ik vroeg Diana of de nieuwe eau de cologne van Guerlain, “La Cologne du Parfumeur” ook in Amsterdam komt. Dat wist ze helaas niet, maar ze had mij meteen beloofd om het uit te zoeken en mij hierover te bellen. Het was leuk om te zien, dat ze echt niet tevreden was met het feit, dat er een Guerlain geur was, die ze nog niet kende. En hoe enthousiast ging ze het uitzoeken! Niet alleen omdat ik haar erom had gevraagd, maar ook om haar eigen kennis op peil te houden. Chapeau! Later kreeg ik een telefoontje van haar. Ze vertelde, dat deze geur alleen in Parijs in Guerlain boutique wordt verkrijgbaar.

Daarna even achter de Bijenkorf kijken bij Marjo parfumerie. Daar hebben ze vaak bijzondere geuren. Een lieve man wist mij te vertellen, dat hij wel over de nieuwe geuren van Issey Miyake en Givenchy had gehoord, maar dat hij het nog niet in assortiment had. Even de website in de gaten houden.

In Douglas op Kalverstraat hadden ze de nieuwe geuren ook nog niet. Wel gehoord, dat ze zou komen. Maar wanneer? Waarschijnlijk nadat ze eerst in de Bijenkorf komen. Soms lijkt het een vicieuze cirkel. Dan maar even snel A*Men Pure Malt geroken. Op zich lekker, maar nee – geen suikerkaramel in mijn glaasje whisky. Toch een beetje te plakkerig.

En dan The Body Shop op Kalverstraat. Want ja – als je zin hebt in iets fris en fruitigs, dan hebben ze het daar in alle soorten en maten. Het was een leuk bezoek. Ze hebben nu interessante acties – ten eerste krijg je 25% korting op een deel van hun bad&body lijn als je 30 euro of meer eraan besteedt. Ten tweede hebben ze nu ook een andere actie – sommige badproducten voor 5 euro en dan 2 voor 9 en 3 voor 12. Uiteindelijk heb ik een banana shampoo gekocht met de bijpassende banana conditioner – ruikt heerlijk naar een verse rijpe banaan en ziet er uit, alsof een gepureerd banaan ook doorheen zit. En het kan ook kloppen – op INCI lijst vind ik ook Musa Paradisica Fruit op de tweede plaats. En dat is de Latijnse naam voor banaan. De geur is misschien net iets te zoet en fruitig, maar dat is juist wat ik nodig heb om tijdens soms nog grijze en natte dagen van maart en april aan zonnige zomer te kunnen denken. Ze hebben ook een nieuwe citroen lijn met een heerlijk fris en zoet ruikende zoutscrub – ik heb het nog niet gekocht. Ik was ook helemaal weg van de geur van Moringa lijn. Het ruikt naar een mooie combinatie van honingachtige acacia met lindebloesem en witte bloemen. Ik ken de Moringa boom niet en weet niet of zijn bloemen ook zo lekker ruiken, maar dat maakt niet uit – ook als fantasiebloem is het lekker. Omdat ik eind april jarig ben, mocht ik bij aanschaf van de klantenkaart ook gelijk een cadeau uitzoeken. Ik vind het een beetje wonderlijke systeem wanneer je voor een klantenkaart eerst moet betalen, om later het bedrag terug krijgt in vorm van een cadeau in de maand, dat je jarig bent. Maar goed – het geeft recht op korting en daar zijn we in Nederland dol op.

Naast 290sqm bij het eind van mijn trip nog naar de Simon&Levelt geweest voor een lekkere thee. Ik koop daar altijd een Mango thee. Het is een lekkere fruitige thee, die duidelijk naar mango ruikt en smaakt. Lekker na het eten als dessertthee. Het voelt lekker zoet zonder aan, dat je suiker erbij moet doen. Ook heb ik Fancy Osmanthus thee gekocht – een fijne groene thee met fruitige nuancen van Osmanthus bloem, die doen denken aan perzik of zachte geur van gedroogde abrikoos. Ook heel lekker fris en fruitig voor in het voorjaar. En voor diegene, die Osmanthus in parfum wilt leren kennen is er een mooie video op Beautyjournal, waarin Tanja, Carien en Monique kennis maken met Osmanthus geuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten