dinsdag 23 maart 2010

Een geur van zeekust en zandbloemen

“Sandflowers” of de “zandbloemen” is een geur uit de zilveren serie van Montale. Hoe zouden de zandbloemen ruiken? Waarschijnlijk naar frisse lucht, zeewater en zand – dat zijn precies de noten van dit parfum. Het is heel zacht, subtiel en onopvallend. Daarom past het goed bij iemand, die niet echt van sterke luchtjes houdt, maar toch fris wil ruiken.

Op mijn huid opent dit parfum met een frisse, iets citrusachtige noot, die mij aan de frisse zeelucht doet denken. Daaronder ruik ik een akkoord van zeewater met een koel, iets metaalachtig tintje. Ergens in de verte ruik ik door de zon verwarmd hout en balsemachtige boslucht. En bij vlagen ruik ik ook kruiden, alsof hun geur met de wind is mee gebracht. "Sandflowers" tekent een mooi beeld van de zeekust.

Montale benoemt Jeneverbes, Sandelhout, Eikenmos en Zeenoten als bestanddelen van dit parfum. “Sandflowers” kan worden gedragen door zowel mannen als door vrouwen en is een perfect parfum voor de dag. Het blijft dicht bij de huid zitten en geeft een licht fris aura zonder al te opvallend te zijn voor de omgeving.

Je betaalt ongeveer €95 voor 100 ml.

Deze geur is verkrijgbaar bij Miroir (Spiegelgracht 6, Amsterdam), maar waarschijnlijk ook te bestellen bij andere parfumerieën, die de geuren van Montale verkopen, zoals b.v. Lianne Tio Parfums (Weena-Zuid 144, Rotterdam).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten